6/10/2008

Fent equilibris


NESQUENS, Daniel
FABER, Arianne
Barcelona: Thule, 2008
978 84 96 473 78 2
(caminando sobre el alambre)

Un llibre que fa equilibris amb les paraules i el dibuix.

Un llibre per descobrir que les coses, les persones, els gats, les mosques... es poden veure o no segons la distància, el punt de vista i, és clar, si es tenen els ulls oberts o tancats. Un pot veure i no ser vist i viceversa.

I respecte a l'equilibri... recorda que sempre hi ha algú que ho fa encara més difícil, o has provat mai de caminar per un fil tan fi como una ratlla d'una camisa de mil ratlles? Si això no és prou difícil... què em dius de l'actuació del gos d'aquest enginyós llibre?

El final del verano


HOLE, Stian
Madrid: Kókinos, 2007
978 84 96 629 61 5
(Garmanns Sommer, 2006)

Se acaba el verano y Garmann recibe la visita de sus tres tías abuelas que, como cada año, vienen con su reúma, sus hernias y una tarta de almendra. Se acaba el verano y a Garmann todavía no se le ha caído ningún diente, cosa que le inquieta. Pero lo que más le preocupa a Garmann es que cuando se acabe el verano comenzará su vida escolar. Por eso tiene miedo, por eso conversa con sus tías, su padre y su madre. Con ellos aprenderá a compartir los miedos.

Palabras preciosas, preciosas las ilustraciones y fantástico diseño de este autor noruego que recibió el Bologna Ragazzi Award en 2007. Un álbum exquisito.